Rozmiar tekstu

good posture

Żyjąc w czasach, kiedy większość dnia spędzamy przed komputerem, lub wpatrzeni w ekrany komórek, niewiele osób może pochwalić się tym, że nic ich nie boli. Za to większość powie, że odczuwa bóle karku i sztywność mięśni w tej okolicy. Pomimo tego, że jesteśmy zmuszeni większość czasu spędzać w pozycji, która nie służy naszemu zdrowiu i kondycji naszej szyi, to możemy dużo dla siebie zrobić, żeby skutki takiego trybu życia były jak najmniej dokuczliwe.

1.       Śpij na odpowiednio dobranej poduszce.

Wybierz poduszkę ortopedyczną lub wałek. Odpowiednio wyprofilowana poduszka dopasowuje się do kształtu Twojej głowy i pozycji w jakiej śpisz. Dzięki temu głowa będzie ułożona w jednej linii z kręgosłupem, a mięśnie, podczas snu, optymalnie rozluźnione.

pillow2


2.       Ustaw komputer na wysokości swoich oczu.

Ustawienie monitora komputera zbyt nisko, automatycznie wymusza nieprawidłową pozycję naszej głowy i pochylenie ramion. Przyjmując taką pozycję przez 8 godzin dziennie, bardzo szybko doczekamy się przeciążenia mięśni i bólu szyi. Postaw monitor wyżej, jeżeli nie masz odpowiednio dostosowanego biurka, ułóż kilka książek i na nich postaw monitor. Twój wzrok powinien znajdować się dokładnie na środku ekranu. Nie zapominaj też o robieniu przerw co 30 minut.

Posture1 1


3.       Używaj słuchawek, kiedy rozmawiasz przez telefon.

Jeżeli czeka Cie dłuższa rozmowa przez telefon, zamiast przyciskać telefon barkiem do ucha, użyj słuchawek. Dzięki temu Twoje ręce będą wolne, a mięśnie szyi nie będą poddane niefizjologicznemu napięciu.


4.       Zwróć uwagę na swoją torebkę.

Każda kobieta nosi torebkę, a w niej mnóstwo cennych rzeczy. Bardzo często nosimy torebkę na jednym ramieniu. To powoduje, że napinamy mięśnie ramion, żeby utrzymać równowagę i właściwą postawę ciała. Postaraj się nosić tylko najpotrzebniejsze rzeczy w torebce i staraj się rozluźnić ramiona. Rozważ też zamianę torebki na plecak, dzięki temu ciężar będzie równomiernie rozłożony na obydwa ramiona.


5.       Ćwicz mięśnie szyi.

Bez względu na to czy przestrzegasz wszystkich powyższych zasad, nie zapominaj o najważniejszej – ćwiczeniach mięśni szyi. 10-15 minut ćwiczeń każdego dnia pozwala zachować odpowiednią długość i elastyczność mięśni szyi przez długie lata.

cwiczszyje


Autor: Żaneta Tymińska