Rozmiar tekstu

nowy1

Praca przez wiele godzin, długa jazda samochodem, siedzenie przed komputerem lub telewizorem mogą powodować, że po całym dniu czujemy duży dyskomfort. Mięśnie szyi są zesztywniałe, a możliwość obracania głowy znacznie ograniczona. Czasami pojawiają się bóle głowy, zwłaszcza gdy mieliśmy wyjątkowo stresujący dzień w pracy. Co w takiej sytuacji zrobić? Jak sobie pomóc?

Jeżeli nie mamy możliwości udać się do najlepszego masażysty w mieście, a następny pakiet rehabilitacyjny przypada dopiero za 4 miesiące, to musimy sobie przez ten czas poradzić sami.

1.       Wypróbuj gorącą kąpiel

Zrelaksuj się. Napełnij wannę gorącą wodą, zanurz się w niej. Głowę oprzyj na brzegu wanny, możesz podłożyć zrolowany ręcznik pod kark. Pozwól ciału odpocząć. Ciepła woda powoduje rozluźnienie nadmiernie napiętych mięśni. Naczynia krwionośne, pod wpływem ciepłej wody, rozszerzają się, dzięki temu mięśnie są lepiej dotlenione i odżywione.

Jeżeli nie masz wanny i nie możesz sobie pozwolić na luksus w postaci długiej i gorącej kąpieli, spróbuj nakierować strumień prysznica na najbardziej zesztywniałe mięśnie szyi. Pozwól im się rozgrzać i rozluźnić w taki sposób.

2.       Rozmasuj kark

Możesz się położyć lub wykonać masaż na siedząco. Ja pokazuję jak to wygląda w pozycji siedzącej, żeby było bardziej widoczne. Pozycja leżąca jest o tyle lepsza, że pozwala na naturalne rozluźnienie mięśni. Zaczynamy.

Połóż się na plecach. Jeżeli masz zbyt miękkie łóżko, lepiej połóż się na macie na podłodze. Nie podkładaj poduszki pod głowę. Pozwól mięśniom karku się rozluźnić. Teraz wsuń swoje ręce pod szyję. Masaż zacznij od delikatnego rozcierania mięśni z tyłu szyi. Użyj do tego palców lub całej dłoni i zataczaj niewielkie kółka, przesuwając się od barków w stronę głowy. Nie masuj samych kręgów, tylko mięśnie leżące po obu stronach kręgosłupa szyjnego. Dostosuj siłę masażu do siebie. Zacznij od delikatnego masowania i stopniowo pozwól sobie na głębsze zatapianie w mięśniach.

masaz karku

Oprócz mięśni znajdujących się po dwóch stronach kręgów szyjnych jest jeszcze jedno ważne miejsce, które sprawia nam często wiele bólu. Mam na myśli mięśnie podpotyliczne, które przyczepiają się do podstawy czaszki. Nie zapomnij o nich! Wsuń palce w miejsce gdzie szyja łączy się z czaszką i rozmasuj. Już po kilku minutach poczujesz, że Twoje mięśnie są bardziej rozluźnione, a szyja ma większy zakres ruchu.

Masaz podpotylicznych

Masaż możesz wykonywać co drugi lub trzeci dzień. Powinien trwać przynajmniej 10-15 minut.

Powodzenia.