Rozmiar tekstu

walka z cellu

Atakuj z kilku stron!

  • Aktywność fizyczna
  • Dieta
  • Pielęgnacja ciała

Aktywność fizyczna

I znowu ona, wszędzie tylko ta aktywność fizyczna. Ciągle tylko słyszysz, że musisz się ruszać więcej, ćwiczyć…  A czy nie dałoby się tak zapobiegać skórce pomarańczowej w inny sposób? Na przykład siedząc na kanapie przed telewizorem? Co ma piernik do wiatraka, czyli ruch do znienawidzonego przeze mnie cellulitu? Ma i to dużo.

Aktywność fizyczna poprawia stan naszej skóry. Kiedy ćwiczymy, krew zaczyna szybciej krążyć, dopływa do wszystkich części naszego ciała, także do skóry, a to powoduje jej odżywienie i w efekcie zdrowy i promienny wygląd.

Ok. Ale co z cellulitem? Jaki wpływ ma ruch na skórkę pomarańczową?

Nasze ciało z zewnątrz pokryte jest skórą, pod skórą znajduje się tkanka tłuszczowa, a pod nią mięśnie. Jak już wcześniej wspomniałam ruch przyspiesza krążenie krwi. Mięśnie są dotlenione, a jeśli mięśnie są dotlenione, to poprawia się ukrwienie tkanki tłuszczowej (która im jest grubsza, tym słabiej jest dotleniona). Poza tym podczas ćwiczeń mięśnie stają się coraz silniejsze. Dzięki temu zmniejsza się warstwa tłuszczu pokrywająca mięśnie, następuje spalanie tkanki tłuszczowej.

Najważniejsza jest systematyczność. A najlepszymi ćwiczeniami są ćwiczenia aerobowe, które przyspieszają krążenie: jazda na rowerze, pływanie czy aerobik. Nie zapomnij, że noszenie zbyt ciasnych ubrań i butów na wysokim obcasie źle wpływa na krążenie (i sprzyja cellulitowi).

Poza ruchem równie ważny jest wypoczynek i odpowiednia ilość snu i relaks w ciągu dnia. Unikaj zbyt długiego stania w ciągu dnia, gorących kąpieli i  intensywnego opalania.

Dieta

Czym żywi się skórka pomarańczowa?

Cukier, sól, produkty z białej mąki, tłuszcze zwierzęce i produkty wysoko przetworzone. Tych produktów zdecydowanie unikaj!

Czego nie lubi skórka pomarańczowa?

Warzyw i owoców, ciemnego pieczywa, brązowego ryżu, mąki pełnoziarnistej, olejów roślinnych, orzechów i nasion. Te produkty możesz jeść!


Jeśli więc chcesz walczyć z cellulitem wybieraj produkty z drugiej grupy. Do tego nie zapominaj o piciu – minimum 2 litry dziennie. Pić można wodę niskozmineralizowaną, soki, zieloną lub owocową herbatę. Duża ilość wody powoduje szybsze wypłukiwanie toksyn z organizmu. Nie wskazane jest picie kawy i czarnej herbaty, gdyż napoje te zawierają kofeinę.

Bardzo ważne jest zachowanie równowagi kwasowo – zasadowej organizmu. Produkty jedzone w nadmiarze, które zakwaszają nasz organizm to: czerwone mięso, picie więcej niż trzy kawy dziennie, słodzone napoje gazowane, podroby, słodycze. Do produktów zasadotwórczych zaliczamy głównie owoce i warzywa.

Powstawaniu cellulitu sprzyjają także używki: alkohol i papierosy.

szczotka

Pielęgnacja ciała

Nie zapomnij o codziennej pielęgnacji. Aby skutecznie walczyć ze skórką pomarańczową zaleca się masowanie skóry szorstką szczotką.

 Bardzo skuteczny jest również zmienny prysznic zimno – ciepły. Pamiętaj, żeby zakończyć polewanie ciała zimną wodą.

Masaż skóry i zmienny prysznic poprawia ukrwienie skóry. Dla poprawy wyglądu skóry należy wykonywać 2 razy w tygodniu piling ciała, dzięki temu środki antycellulitowe mogą wnikać w głąb skóry.


W skrócie:

Nie pozwól, żeby cellulit nadmiernie się rozwinął: ćwicz, zmień dietę, pielęgnuj ciało

Im wcześniejsze stadium cellulitu, tym łatwiej z nim walczyć



Bibliografia:
Janda K., Tomikowska A. Cellulit - przyczyny, profilaktyka, leczenie, Rocznik Pomorskiej Akademii w Szczecinie, 2014, 60, 1, 29-38